شماره تلفن مجازی

شماره تلفن مجازی

Screenshot 4 150x150 - شماره تلفن مجازی

شماره تلفن مجازی:

شماره تلفن مجازی ،(شماره تلفن ابری)، (دفتر کار مجازی) واژه هایی که در دنیای تکنولوژی امروزه ممکن است به گوش شما رسیده باشد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این عبارات چه معنایی دارند. همان طور که می دانید اگر شما درخواست یک خط تلفن ثابت داشته باشید به مخابرات مراجعه کرده و پس از انجام مراحل اداری یک شماره ثابت دریافت می‌کنید که محدود به همان مکان می باشد.

متناسب با پیشرفت تکنولوژی در مقابل خطوط تلفن ثابت، شماره تلفن ابری یا مجازی قرار گرفته است که سیستم این تلفن بر روی بستر اینترنت می باشد و با اینکه شماره تماس ثابت است شما از هرجا قادر به پاسخگویی می باشید.

تلفن مجازی
تفاوتی که این تلفن ثابت بر بستر اینترنت ( سرویس تلفن اینترنتی ) با تلفن مجازی دارد این است که :
  • در تلفن مجازی یک شرکت مجازی تماس های شما را دریافت می کند و به یک شماره هشت رقمی انتقال می دهد. به عبارت دیگر آن شماره را روی خط شما دایورت می کند.
  • از دیگر معایب آن می توان به عدم نمایش شماره تماس گیرنده اشاره کرد. در حقیقت چون تماس ها برای شما دایورت می شوند شما به شماره تماس گیرنده دسترسی ندارید.
  • تلفن ثابت اینترنتی مالکیت دارد چیزی شبیه به تلفن ثابت منزل متعلق به مالک می باشد. در حالی که شماره مجازی مالکیت ندارد و این برای کسب و کار شما می تواند یک زنگ خطر محسوب شود و امنیت شغلی شما را زیر سئوال ببرد. تصور کنید شما با یک شماره مجازی به کسب و کار خود رونق داده اید و در حرفه خود حسابی شناخته شده اید، ولی هر لحظه نگران از دست دادن خط خود را هستید و ممکن است ارتباط خود را با مشتریانتان از دست بدهید و این چیزی است که امنیت شغلی شما را تهدید می کند.
  • از نظر هزینه ای تلفن اینترنتی بسیار به صرفه تر و دارای تعرفه می باشد و در مقابل شماره تلفن مجازی با توجه به قضیه دایورت که بالاتر مطرح شد مقرون به صرفه نیست.
  • از مزایای دیگر آن این است که تماس ها دو طرفه بوده یعنی هم می توانید تماس دریافت کنید و هم متقابلا قادر به برقراری تماس می باشید. این در حالی است که در شماره تلفن مجازی شما فقط قادر به دریافت تماس می باشید.

همان طور که متوجه شدید شماره تلفن مجازی درست مثل خط ثابت عمل می کند، با این فرق که دیگر استفاده از شماره تلفن شما محدود به یک مکان به خصوص نیست.

جالب است بدانید که با داشتن یک خط مجازی می توان از امکاناتی نظیر:

فکس اینترنتی و صندوق صوتی روی آن بهره برد. از این رو وقتی شما صاحب یک شماره تلفن مجازی هستید، دیگر اهمیتی ندارد کجا هستید و از هر مکان قادر به پاسخگویی مشتریان خود می باشید.

در این گونه سیستم تلفنی، برخلاف تلفن ثابت نیازمند سیم کشی نمی باشد. برای اینکه شما یک شماره مجازی داشته باشید باید با شرکت ارائه دهنده این خدمات در ارتباط باشید.

virutal mobilni cisla 104 300x273 1 - شماره تلفن مجازی

دفتر کار مجازی :

نکته جالب دیگر این است که علاوه بر داشتن شماره تلفن مجازی شما می توانید صاحب دفتر کار مجازی نیز باشید.

دفتر کار مجازی در مقابل دفتر کار حقیقی قرار دارد. شما برای یک دفتر کار حقیقی، نیازمند مکان و نیروی انسانی می باشید که در زمان مشخص در دفتر حضور یابند، یعنی نیازمند پرداخت هزینه های اضافی بابت مکان و نیروی انسانی. اما برای دفتر کار مجازی شما فقط باید سیستم تلفن گویا را راه اندازی کنید و پس از آن می توانید با توجه به کسب و کار خود منوی آن را به دلخواه طراحی کنید. به گونه ای که دارای داخلی هایی باشد و هر داخلی به یک فرد ختم شود.

به این ترتیب فرد تماس گیرنده وقتی با تلفنی که شما برای کسب و کار خود تهیه کرده اید تماس بگیرد، از طریق تلفن گویا وارد منویی می شود که هر داخلی ان به یک فرد خاص وصل می شود و از این طریق او می تواند به فرد مورد نظر خود وصل شده و خدمات مورد نظر خود را دریافت کند و جالب تر اینکه این داخلی ها می تواند تلفن ثابت یا همراه باشد. پس می دانیم که داشتن یک دفتر کار مجازی هم در صرف وقت و هم در کاهش هزینه ها کمک بزرگی به ما می کند.

images 5 - شماره تلفن مجازی

منشی مجازی :

نکته دیگر اینکه می توان با داشتن منشی مجازی کلاس کاری کسب و کار خود را بالا برد، به گونه ای که وقتی با خط اینترنتی شما تماس برقرار می شود یک منشی حرفه ای که قبلا اطلاعات لازم در زمینه کسب و کار شما را به طور کامل دریافت کرده است، پاسخگو خواهد بود.

از مزایای منشی مجازی این است که این فناوری به جذب بیشتر مشتری کمک می کند و به طبع باعث افزایش درآمد می شود. به خصوص در مورد کسب و کارهای نوپا که موئسس نیازمند تمرکز بر موضوعات مهم تر می باشد، ابزار قدرتمندی محسوب می شود.

همچنین وقتی صاحب کسب و کار به تعطیلات می رود، منشی مجازی این امکان را به او می دهد تا هیچ تماسی را از دست ندهد و به محض بازگشت پیگیر تماس ها و پیغام ها خواهد بود.

از طرفی یکی دیگر از مزایای منشی مجازی این است که مشتری با پیغام گیر مواجه نمی شود. خیلی از مشتریان در زمان روبه رو شدن با پیغام گیر بلافاصله و گذاشتن پیغام اقدام به قطع تماس می کنند و چه بسا با رقیب شما ارتباط برقرار کنند.

از دیگر مزایای استفاده از شماره تلفن های مجازی می توان به افزایش رضایتمندی مشتریان اشاره کرد. زیرا به این وسیله دسترسی آن ها به شما بیشتر شده و ترجیح می دهند کماکان مشتری شما باقی بمانند.
در پایان می توان گفت شماره تلفن مجازی جایگزینی پیشرفته تر شماره های ثابت شرکت مخابرات است و به طبع دارای مزایای بسیار بیشتری می باشد.

از آنجا که برخلاف خطوط تلفن معمولی که بر بستر مخابرات است، این بر روی بستر اینترنت می باشد و محدود به مکان نیست و این معجزه تکنولوژی راهکار پیشرفته تر و کم هزینه تری برای شروع کسب و کار و حتی ادامه حیات کسب و کار های قدیمی پیش رویمان قرار داده است.

alo021com - شماره تلفن مجازی

وویپ قابلیت انتقال صوت بر روی بستر اینترنت است .VOICE OVER IP

۰/۵ ( ۰ امتیاز )
  • سمیعی
    24ام اردیبهشت 1398 پاسخ

    سلام
    خط ثابت اینترنتی هم منشی مجازی یا دفتر کار مجازی هم داره؟

    • فاطمه امیری
      24ام اردیبهشت 1398 پاسخ

      با سلام
      خیر

  • اسدی
    24ام اردیبهشت 1398 پاسخ

    سلام
    تلفن مجازی چند رقمیه و پیش شماره اش چیه؟

    • فاطمه امیری
      24ام اردیبهشت 1398 پاسخ

      با سلام
      خطوطی که ما ارائه میدهیم اینترنتی است و با ۹ شروع میشود
      خطوط مجازی رو شرکت دفتر شما ارائه می دهد و با ۲ یا ۸ شروع میشود

  • rahimi
    24ام اردیبهشت 1398 پاسخ

    سلام تلفن اینترنتی با مجازی از نظر هزینه چه تفاوتی دارن

    • admin
      24ام اردیبهشت 1398 پاسخ

      سلام . در واقع تلفن اینترنتی مالکیت با شماست و شما هزینه هاتون مخابراتی هست . هزینه تماس و هزینه خط
      تلفن مجازی به صورت اجاره هست و هزینه تماسش خیلی بیشتر هست مثلا تماس با موبایل در مخابرات دقیقه ای ۶۲ تومان هست ولی در تلفن مجازی اجاره ای هر دقیقه ۳۰۰ تومان هست .

Leave a reply

واحد فروش