زویپر,gswave
20
دی

نرم افزار تلفن اینترنتی voip برای اندروید و ios و کامپیوتر

انسان ها از گذشته تا امروز طی زمان های متفاوت سعی کردند ارتباط خود  با دیگران و اطرافیانشان را بیشتر کنند و هر روز این ارتباط بیشتر شده و انسان میتواند از سراسر جهان خبردار شود و اطلاعات مختلفی بدست بیاورد که مهم ترین دلیل این تغییرات برمیگردد به اختراع تلفن که در روز دوم ژوئن سال ۱۸۷۵ میلادی به زبان ساده ۱۱ خرداد ۱۲۵۴ شمسی الکساندر گراهام بل با دوستش واتس موفق به اختراع تلفن شد که بعد از گذشت مدتی بالاخره در تاریخ ژانویه ۱۸۷۶ میلادی دستگاه تلفن به راه افتاد و مردم توانستند با همدیگر به شکل ساده و آسان ارتباط برقرار کنند که بعد ها با پیشرفت تکنولوژی این ارتباط با روش های مدرن تر و راحت تر هم شکل گرفت که یکی از این تکنولوژی ها تلفن اینترنتی ویپ با استفاده از برنامه zoiper است .

اگر با پیش شماره های عجیب و غریب مواجه شدید تعجب نکنید این خطوط تلفن که با پیش شماره های مختلف توسط شرکت های ارایه دهنده ساخته میشوند مانند خطوط تلفن شهری میباشند با این تفاوت که بجای استفاده از کابل از اینترنت منزل استفاده میکند که به آن خط تلفن اینترنتی میگویند که به اسم های سیپ لاین و سیپ ترانک  هم معروف هستند که همگی به معنی تلفن اینترنتی هستند.

همانطور که گفته شد تلفن اینترنتی یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی ها محسوب میشود که میتوانیم بدون استفاده از کابل کشی به منزل یا شرکت از آن استفاده کنیم برای این کار فقط کافی است یک اینترنت پرسرعت در اختیار داشته باشیم و بعد از ثبت نام ساده شروع به تماس از طریق گوشی یا کامپیوتر کنیم که در ادامه این مقاله روش نصب برنامه مخصوص این تکنولوژی را برای شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

شرکت های متفاوتی برای خرید این سرویس وجود دارند که از مهم ترین آن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آسیاتک
  • شاتل
  • پیشگامان
  • صبانت
  • لایزر

پس از ثبت نام در هر یک از این شرکت ها باید برنامه مورد نیاز این سرویس را بر روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب کنید که لازم به ذکر است توسط برنامه Zoiper  میتوانید این ارتباط را در گوشی و کامپیوتر فراهم کنید که در ادامه با ما همراه باشید تا مرحله به مرحله روش نصب برنامه مورد نظر را به شما  آموزش دهیم.

نصب برنامه خط تلفن اینترنتی(zoiper) بر روی گوشی

همان طور که اشاره کردیم با استفاده از برنامه Zoiper میتوانید از این تلفن اینترنتی بر روی گوشی خود استفاده کنید که این نسخه از برنامه قابلیت نصب هم بر روی اندروید و هم ios را داراست که نحوه نصب هر دو را یاد خواهیم داد.

نصب برنامه Zoiper بر روی گوشی اندروید

  1. برای نصب این برنامه میتوانید آن را از اپلیکیشن بازار یا گوگل پلی دانلود کرده و نصب کنید البته فایل نصبی این برنامه را هم میتوانید در صورت نیاز مستقیم از اینترنت دانلود کنید.
  2. بعد از دانلود و نصب برنامه آن را در گوشی خود اجرا کرده تا فرایند ثبت و اجرای برنامه آغاز شود. در صفحه نخست بر روی کلید agree & continue کلیک کنید.
  3. در صفحه بعدی پیشنهاداتی برای خرید اکانت پولی به شما ارایه خواهد شد که بر روی گزینه skip کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.
  4. در این مرحله باید اطلاعاتی که در هنگام ثبت نام خط تلفن اینترنتی از شرکت های یاد شده دریافت کردید که شامل نام کاربری و رمز عبور میباشد را وارد کرده و روی گزینه create account کلیک کنید.
  5. در مرحله بعد در کادرHostName باید آدرس اینترنتی شرکتی که خط تلفن اینترنتی را از آن تهیه کردید را وارد کنید و بر روی next کلیک کنید.
  6. درصفحه باز شده بدون انجام دادن کاری بر روی دکمه skip کلیک کنید تا به صفحه بعدی منتقل شوید. در این مرحله حساس نوع سرویس شما به صورت خودکار جستجو شده و انتخاب میشود پس ممکن است این فراید تا چند دقیقه هم به طول بینجامد که لازم است صبر کنید تا دکمه finish برای شما فعال شود که با کلیک بر روی این دکمه سرویس شما به صورت موفقیت آمیزی راه اندازی میشود و آماده استفاده است.

نصب برنامه Zoiper بر روی گوشی های ios

  1. برای نصب این برنامه بر روی گوشی ایفون میتوانید آن را از اینترنت و یا اپ استور دانلود کرده و نصب کنید.
  2. در مرحله بعد برنامه را اجرا کرده و از سمت بالای صفحه وارد تنظیمات برنامه شوید.
  3. در این صفحه گزینه Accounts را انتخاب کنید.
  4. سپس بر روی علامت + کلیک کنید.
  5. در این مرحله با پیام currently you have no accounts. Please tap the + sign at the top right in order to create one. مواجه خواهید شد که بیان میکند شما دارای اکانت فعال نمی باشید و برای افزودن اکانت بر روی + کلیک کنید.
  6. سپس گزینه Manual Configuration را انتخاب کنید.
  7. در مرحله بعدی گزینه SIP account را انتخاب کنید.
  8. در این مرحله باید اطلاعاتی که در هنگام ثبت نام خط تلفن اینترنتی از شرکت های یاد شده دریافت کردید که شامل نام کاربری و رمز عبور میباشد را وارد کرده و روی گزینه registerکلیک کنید.
  9. درصورتی‌که register موفقیت آمیز باشد، با پیام register state: ok مواجه خواهید شد که بیان میکند مراحل راه اندازی تلفن اینترنتی با موفقیت انجام شده است و میتوانید هم اکنون از آن استفاده کنید.

نصب برنامه Zoiper بر روی کامپیوتر

  1. برای این کار میتوانید برنامه Zoiper را از اینترنت دانلود کرده و نصب کنید.
  2. برنامه را اجرا کرده و بر روی گزینه continue as a free user کلیک کنید تا به صورت رایگان از برنامه استفاده کنید.
  3. در این مرحله باید اطلاعاتی که در هنگام ثبت نام خط تلفن اینترنتی از شرکت های یاد شده دریافت کردید که شامل نام کاربری و رمز عبور میباشد را وارد کرده و روی گزینه login کلیک کنید.
  4. در مرحله بعد در کادر HostName باید آدرس اینترنتی شرکتی که خط تلفن اینترنتی را از آن تهیه کردید را وارد کنید و بر روی next کلیک کنید.
  5. در صفحه باز شده گزینه Skip را انتخاب کنید.
  6. در این مرحله نوع سرویس شما به صورت خودکار جستجو شده و انتخاب میشود پس ممکن است این فرایند تا چند دقیقه هم به طول بینجامد که لازم است صبر کنید تا دکمه next برای شما فعال شود که با کلیک بر روی این دکمه سرویس شما به صورت موفقیت آمیزی راه اندازی میشود و آماده استفاده است.
برنامه zoiper
۵/۵ ( ۱ امتیاز )