voip
18
بهمن

قیمت خط تلفن اینترنتی براساس چه معیارهایی متغیر است؟

انسان ها از زمان پیدایش مدام سعی کردند ارتباط خودشان را با یکدیگر زیاد کنند و همیشه در جستجوی خبرها بوده اند و این سبب شد روش هایی کشف کنند تا به وسیله آنها بتوانند به راحتی از حال هم خبردار شوند. یکی از وسیله هایی که در گذشته یک اختراع بزرگ بود وسیله ارتباطی به نام تلفن بود که توسط آقای بل اختراع شد. تلفن در زمان خودش یک اختراع بزرگ بود که به وسیله آن توانستند مردم با یکدیگر به صورت غیر حضوری صحبت کنند که برای انسان ها در آن زمان باور نکردنی بود زیرا انتظار نداشتند صدا بتواند به وسیله سیم منتقل شود. امروزه هم از این وسیله ارتباطی در همه جای دنیا استفاده میشود ولی با پیشرفت تکنولوژی تلفن های جدیدی به نام تلفن اینترنتی voip به وجود آمده اند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری نسبت به این تلفن ها خدمتتان بیان کنیم.

تلفن اینترنتی چیست؟

تلفن های اینترنتی که به آن تلفن ابری و voip نیز میگویند تلفن هایی هستند که جزء نوآوری های ارتباطی محسوب میشوند. این تلفن ها شامل استانداردهایی هستند که تماس های تلفنی صوتی را از طریق اینترنت بجای سیم های مسی و تجهیزات ارتباطی انتقال میدهند. سیستم voip صداهای انالوگ را به صدای دیجیتال تبدیل میکند سپس آنها را فشرده کرده و از طریق اینترنت منتقل میکند که در اخرین مرحله دوباره صدای دیجیتال به انالوگ تبدیل شده و تحویل گیرنده میشود که در بلندگو صدا را میشنوید. شما برای این کار به یک اینترنت پرسرعت نیازمندید تا بتوانید خدمات با کیفیت مناسبی را دریافت کنید.

تفاوت تلفن های اینترنتی با تلفن های انالوگ

شاید برای شما هم سوال باشد که آیا ما برای چه از تلفن اینترنتی استفاده کنیم؟ تلفن اینترنتی با تلفن انالوگ چه فرقی دارد؟ در این مطلب میخواهیم برای سوالات شما عزیزان جواب قانع کننده ای بیان کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خرید تلفن اینترنتی بگیرید.

تلفن های شهری انالوگ که امروزه همه از آن استفاده میکنند توسط شرکت مخابرات واگذار میشود که برای درخواست ابتدا باید به مراکز مخابرات به صورت حضوری مراجعه کنید و درخواست خط تلفن انالوگ کنید که ممکن است بعد از بررسی محل کار یا منزل شما به این نتیجه برسند که خط تلفن خالی در آن محل وجود ندارد. درچنین شرایطی باید صبر کنید تا زمانی که یک خط تلفن خالی در آن محل ایجاد شده و به شما واگذار گردد.

شرکت مخابرات برای آنکه بتواند خط تلفن انالوگ را به محل شما منتقل کند از سیم های مخابراتی استفاده میکند یعنی یک سیم از نزدیک ترین سیم های مخابراتی موجود به محل شما را به محل شما منتقل میکند و با وصل کردن آن به منزل یا محل شرکت شما میتوانید از آن استفاده کنید که معایب زیادی دارند و علاوه بر هزینه و بیشتر شدن پروسه زمانی شما با مشکلاتی هم مواجه میشوید که از جمله این مشکلات میتوان به قطع کابل ها در شرایط مختلف آب و هوایی اشاره کرد یعنی در آب و هوای بد و طوفانی ممکن است این سیم ها دچار قطعی و یا نویز شدید در تلفن ثابت شود.

تلفن های اینترنتی در مقایسه با تلفن های انالوگ دارای ویژگی های مناسبی هستند که با شناخت آنها میتوانید بهترین خط تلفن را برای منزل یا شرکت خود تهیه کنید. اگر بخواهیم تلفن های اینترنتی را با تلفن های انالوگ مقایسه کنیم تلفن های اینترنتی بجای انتقال اطلاعات از سیم مخابرات از طریق اینترنت اقدام به منتقل کردن اطلاعات میکنند و این میتواند برای کاربران بسیار مفید باشد و در هزینه ها هم صرفه جویی کند البته این تلفن برای راه اندازی به یک اینترنت پایدار نیازمند است و با تهیه این تلفن دیگر شاهد قطع و وصلی و نویز در تلفن نخواهید بود.

قیمت خط تلفن اینترنتی چقدر است؟

دو عامل اصلی وجود دارد که میتواند قیمت تلفن اینترنتی شما را مشخص کند البته لازم به ذکر است درحالت عادی قیمت این خط تلفن با خط تلفن انالوگ شهری یکسان است.

اولین عاملی که قیمت خط تلفن اینترنتی شما را مشخص میکند تعداد ورودی های داخلی این خط است که باید طبق نیازتان آن را مشخص کرده باشید. این هزینه برای خرید و پیکربندی هر تلفن است که برای محاسبه دقیق باید ببینید در شرکت خود چند کارمند دارید که به تلفن رومیزی نیاز دارند تا مطابق آن اقدام به خرید داخلی کنید تا هزینه اضافی برای شرکت شما ایجاد نشود.

ویژگی های بارز خط تلفن اینترنتی

  1. تلفن های اینترنتی برای ارتباط به اینترنت نیازمند هستند و این ویژگی باعث شده بجای استفاده از سیم های مخابراتی از اینترنت به تبادل داده ها بپردازیم و کیفیت مکالمه را افزایش دهیم.
  2. تلفن های voip بجای شماره تلفن حساب کاربری میخواهند و میتوانید با استفاده از برنامه های اندرویدی و ویندوزی اقدام به برقراری تماس کنید که برنامه الو۰۲۱ بهترین برنامه برای این کار است که توسط مهندسین ایرانی طراحی و راه اندازی شده است.
  3. تلفن های voip دارای صدا با کیفیت HD هستند که دو برابر تلفن انالوگ دامنه صوتی دارند.
  4. این تلفن ها محدودیت جغرافیایی ندارند و شما میتوانید با نصب برنامه الو۰۲۱ به راحتی در هر جای ایران عزیزمان باشید از این تلفن ها تماس برقرار کنید درحالی که تلفن انالوگ شهری این قابلیت را ندارد.
  5. میتوانید از خدمات سانترال در این تلفن ها به راحتی و بدون نیاز به دستگاه خاص استفاده کنید و خدماتی مانند صف تماس، ضبط مکالمات، ارسال پیامک و…. به مشتریان ارائه دهید.
  6. شما همچنین میتوانید با خرید تلفن اینترنتی چند کاناله همزمان با چند نفر صحبت کنید برای مثال شما با خرید تلفن ۱۰ کاناله میتوانید با ۱۰ نفر تماس داشته باشید یعنی ۱۰ نفر به صورت همزمان به شما زنگ بزنند صدای بوق اشغال نمی شنوند.

دومین عاملی که بر قیمت تلفن اینترنتی شما تاثیر میگذارد تعداد خطوط خارجی است که نیاز دارید برای مثال ممکن است درشرکت شما ۴۰ عدد داخلی داشته باشید ولی ۱۰ نفر از آن تعداد به صورت همزمان نیاز به تماس به  خارج از سازمان داشته باشند که در این شرایط خرید ۱۰ مسیر تماس برای شما کافی است و نیاز نیست ۴۰ مسیر خریداری کنید.

چه عاملی باعث میشود هزینه خط تلفن اینترنتی بالا برود؟

میخواهیم در ادامه این مقاله درباره قیمت تلفن اینترنتی با شما صحبت کنیم تا با اطلاعات کافی اقدام به هزینه کنید. عوامل اصلی در بالا رفتن هزینه ها به شکل زیر است:

هزینه زیر ساخت شبکه

برای راه اندازی هر سیستم نیاز به زیر ساخت های شبکه دارید که باید آنها را تهیه کنید. در تلفن های اینترنتی زیرساخت ما اینترنت است که با تهیه یک اینترنت پرسرعت میتوانیم به بهترین شکل از خط تلفن اینترنتی استفاده کنیم البته میتوانید در شرکت خود از اینترنت گوشی موبایل نیز برای اینترنت هر داخلی استفاده کنید.

هزینه تجهیزات جدید تلفن

اکثر کاربران برای اینکه بتوانند از همه امکانات خط تلفن اینترنتی استفاده کنند نیاز به سخت افزار جدید تلفن دارند تا بتوانند تلفن های رومیزی جدید voip را راه اندازی کنند که هزینه خرید این تجهیزات در بازار به دلیل تورم متغیر است درحالی که بهترین آنها تا ۵ میلیون هم قیمت دارند. لازم به ذکر است به دلیل پیشرفت تکنولوژی تلفن های رومیزی voip ممکن است پس از استفاده ۳ سال عمر مفید آنها تمام شده باشد و برای استفاده از امکانات بروز نیاز باشد تلفن های بروزی را خریداری کنید.

باید بگوییم اگر میخواهید در هزینه های خرید تلفن رومیزی voip  صرفه جویی کنید بجای آنها از طریق موبایل و کامپیوتر خود اقدام به تماس کنید و با نصب برنامه ایرانی الو۰۲۱ خدمات بیشتر و بروزی را دریافت کرده و مورد استفاده قرار دهید.

هزینه ماهانه خط تلفن اینترنتی

هر داخلی تلفن اینترنتی معمولا در حدود ۳۰ الی ۱۰۰ هزار تومان در ماه هزینه دارد البته این هزینه با توجه به استفاده شما متغیر است که میتوانید با خرید این تلفن های اینترنتی از سایت ما از تعرفه های آن نیز برخوردار باشید.

چه کنیم تا هزینه تلفن های اینترنتی را کاهش دهیم؟

  1. اگر درشرکت خود تلفن های انالوگ قدیمی موجود دارید و نمیخواهید هزینه زیادی برای خرید تلفن های جدیدvoip کنید میتوانید بجای تلفن های voip از گوشی موبایل خود برای اینکار استفاده کنید و با نصب برنامه الو۰۲۱ که برنامه بومی رایگان است از این ویژگی تماس با گوشی بهره مند شوید و یا با خرید مودم های مخصوص که هزینه پایینی دارند تلفن های قدیمی را تبدیل به تلفن اینترنتی کنید تا هزینه شما کاهش پیدا کند.
  2. اگر شما کامپیوتر های رومیزی در شرکت و محل کار خود دارید نیازی به استفاده از تلفن های رومیزی voip نیست و به راحتی میتوانید برنامه ویندوزی الو۰۲۱ را روی کامپیوتر ها نصب کرده و از تماس اینترنتی استفاده کنید و هزینه های خود را کاهش دهید.

جمع بندی

برای اینکه خط تلفن اینترنتی بخرید لازم است نسبت به نیاز های خود اقدام به خرید کنید تا در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید که برای خرید میتوانید همین الان از سایت ما اقدام به مشاوره و خرید نمایید و با نصب برنامه اختصاصی الو۰۲۱ که توسط شرکت خودمان طراحی و ساخته شده است برخلاف برنامه های خارجی که پولی هستند از امکانات برنامه ما به صورت رایگان استفاده کنید.

چرا برخی از تلفن های اینترنتی که شرکت ها ارائه میکنند گرانتر و بعضی ها ارزان ترند؟

بیشترین دلیل گرانی این سرویس ها این است که ممکن است امکانات اضافی داشته باشند که هر کدام از امکانات اضافی هزینه زیادی در بر خواهد داشت همچنین نصب افزونه های بیشتر بر روی این خطوط تلفن باعث بالا رفتن هزینه ها میشود پس با توجه به نیازهای خود اقدام به خرید تلفن اینترنتی کنید.

دلیل ارزان بودن این خطوط تلفن هم میتواند کم بودن امکانات آن خط تلفن باشد که باید مورد بررسی قرار دهید که آیا امکاناتی که شما لازم دارید را دارند یا نه؟

voip
۰/۵ ( ۰ امتیاز )