تلفن اینترنتی،تلفن انالوگ
25
بهمن

مزایای خط تلفن اینترنتی در مقابل خط تلفن انالوگ

امروزه به دلیل استفاده عموم مردم از تلفن های ثابت و همراه که نقش بسیاری در زندگی دارد محققان سعی میکنند روش ها و امکانات جدیدی به این خط تلفن ها بیفزایند تا فرایند تماس روز به روز آسان تر و بهتر شود. همانطور که اطلاع دارید در هر عصری از جامعه مردم برای ارتباط با یکدیگر چه دور و نزدیک از روش های مختلفی برای ارتباط استفاده میکردند که در زمان های قدیم ارتباط خیلی محدود بود و در سطح خانواده و همسایه بود. ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و آمدن عصر ارتباطات نوین شما میتوانید از اتفاق های افتاده در سراسر جهان خبردار شوید که با اختراع تلفن این پیشرفت شروع شد و همچنان هم ادامه دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با نسل جدیدی از خط تلفن که شاید نام آن را شنیده باشید آشنا کنیم که خط تلفن اینترنتی است و مزایای آن را در مقابل خط تلفن انالوگ برای شما عزیزان بیان کنیم پس با ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

خط تلفن اینترنتی چیست؟

خط تلفن اینترنتی در واقع یک تلفن ثابت همانند خطوط قدیمی تلفن ها است که بجای عبور اطلاعات از روی سیم های تلفنی قدیمی، بر روی بستر اینترنت ارائه می‌شود. یعنی بجای داشتن خطوط تلفن از مخابرات می‌توانید از بستر اینترنت خود استفاده کرده و همانند تلفن های معمولی از این قابلیت استفاده کنید. همیشه و در هر زمانی مهاجرت از سیستم های قدیمی به تکنولوژی جدید سخت و با مخالفت های زیادی روبرو است. اما باید این نکته را در نظر داشت که زمانی که دنیا و یا یک کشوری از یک فناوری خاص استفاده می‌کند و به نفع آن جامعه است، باید این مخالفت ها را کنار گذاشت و از این قابلیت استفاده کرد.

یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن پرداخت این است که خط تلفن اینترنتی برای کار کردن به یک اینترنت نیاز دارد که با داشتن این امکان به راحتی میتوانید خط تلفن خود را راه اندازی نمایید. در خط تلفن انالوگ برای درخواست خط باید به صورت حضوری به مخابرات مراجعه کنید و درخواست خط تلفن نمایید که یک پروسه کاملا زمان بر است و این خط تنها به وسیله سیم های مخابراتی برای محل مورد نظر شما انتقال پیدا میکند که در شرایط آب و هوایی مختلف دچار مشکلاتی مانند  قطع شدن سیم و اختلال و نویز در شبکه میشود که کیفیت مکالمه را پایین می آورد ولی شما با خرید خط تلفن اینترنتی دیگر این مشکلات را ندارید چرا که خط شما دیگر به سیم های مخابراتی نیازی ندارد و اطلاعات توسط اینترنت منتقل میشوند که باعث بهبود فرایند مکالمه شما میشود.

مزایای خط تلفن اینترنتی

همان طور که اشاره کردیم خط تلفن اینترنتی در مقایسه با خط تلفن انالوگ تفاوت زیادی دارد و امکانات بیشتری به مشتریان ارائه میکند درحالی که قیمت هر دو خط اینترنتی و انالوگ برابر است. در ادامه نمونه ویژگی های این خط تلفن اینترنتی را برای شما بیان میکنیم که به شرح زیر است:

  1. شما میتوانید خط تلفن اینترنتی خود را به همه جا منتقل کنید. اگر دقت کرده باشید زمانی که از یک ساختمان و یا منزلی می‌خواهید نقل مکان کنید، باید خط های تلفن خود را جا گذاشته و از خطوط تلفن ساختمان جدید استفاده کنید. شاید این کار برای منازل مسکونی خیلی مشکل حادی نباشد اما شرکت ها و سازمان ها با جابجایی و عوض شدن شماره تلفن ها مشکلات بزرگی را تحمل خواهند کرد. برای مثال یک شرکت که شروع به بازاریابی و یا چاپ کارت ویزیت کرده با عوض شدن شماره ها تمامی تلاشی که انجام داده هدر رفته و هزینه های زیادی را باید تحمل کند. اما خط های تلفن اینترنتی این مشکل را حل کرده اند. شما می‌توانید به هر محله ای که می‌خواهید نقل مکان کنید و خطهای تلفن ثابت اینترنتی خود را همراهتان ببرید.
  2. صدای دریافتی hd داشته باشید. اگر میخواهید صدای مکالمه بهتری داشته باشید پیشنهاد ما استفاده از خط تلفن های اینترنتی است چرا که کیفیت صدا در خط تلفن های انالوگ شهری متوسط است و چون این خطوط با کابل کشی در دسترس هستند با تغییرات آب و هوایی ممکن است دچار نویز شوند و کیفیت مکالمه را پایین بیاورند. در خط تلفن های اینترنتی شما کافیست یک اینترنت پر سرعت در دسترس داشته باشید تا صدا را با کیفیت خیلی بالا به صورت اچ دی (HD) دریافت کنید و چون اطلاعات از طریق بستر اینترنت رد و بدل میشود دیگر شرایط محیطی در کیفیت صدا تاثیری ندارد و شما در هر زمان از شبانه روز بهترین کیفیت مکالمه را تجربه خواهید کرد.
  3. تعرفه برابر با تلفن انالوگ ولی امکانات بیشتری داشته باشید. اگر بخواهیم هزینه های این خطوط را با هم مقایسه کنیم شاید بگویید هزینه خط تلفن اینترنتی شاید بیشتر باشد ولی اینطور نیست. هزینه خط تلفن اینترنتی با هزینه خط تلفن انالوگ برابر است و هیچ تفاوتی باهم ندارند ولی امکاناتی که خط تلفن اینترنتی به شما ارائه میدهد خیلی بیشتر از خط تلفن انالوگ است و این امکانات بیشتر باعث شده مشتریان به سمت این خط اینترنتی روی بیاورند و هر روزه مشترکین این خط در حال افزایش است.
  4. هر چقدر بخواهید برای شرکت خود خط تهیه نمایید. شما میتوانید بر خلاف تلفن های انالوگ مخابرات که فقط یک خط ثابت برای مشترکین خود اختصاص میدهند در خط تلفن اینترنتی هر چقدر بخواهید تهیه کنید. شما در خط تلفن اینترنتی به راحتی میتوانید درخواست چند خط همزمان برای یک شرکت یا محل کار دهید و از هر خط در قسمت های مختلف شرکت استفاده کنید درحالی که این کار در خط تلفن های انالوگ ممکن نیست و در سازمان های محدودی مخابرات این اجازه را به کاربران خود میدهد که شامل قوانین سخت گیرانه است.
  5. همزمان با چند نفر تماس همزمان داشته باشید. در تلفن های انالوگ وقتی با یک فرد درحال مکالمه هستید اگر نفر بعدی به شماره شما زنگ بزند صدای بوق میشنود و امکان مکالمه با آن وجود ندارد ولی یکی از بهترین امکانات خط تلفن اینترنتی این است که شما میتوانید روی یک خط چند کانال موقع خرید درخواست دهید و با چند نفر بتوانید به صورت همزمان مکالمه کنید برای مثال در خط تلفن اینترنتی ۱۰ کاناله شما میتوانید با ۱۰ نفر به صورت همزمان به مکالمه بپردازید همچنین میتوانید روی این خط از خدمات سانترال هم استفاده کنید درحالی که هنگام استفاده از این سرویس با خدمات سانترال از خدماتی مانند صف تماس و ضبط مکالمات استفاده کنید.
تلفن اینترنتی،تلفن انالوگ
۰/۵ ( ۰ امتیاز )