شماره تلفن اینترنتی
09
اسفند

ضرورت استفاده از تلفن اینترنتی در کسب و کار

امروزه به دلیل گسترده شدن تکنولوژی در سرتاسر جهان همه مردم به راحتی میتوانند اتفاق ها و خبرهای موجود در دنیا را در کسری از ثانیه دریافت کنند که این امکانات یکی از مهم ترین پیشرفت های انسان ها در کره خاکی محسوب میشود. در زمان های قدیم برای آنکه مردم با یکدیگر در ارتباط باشند باید کارهای زیادی انجام میدادند که برای مثال در زمان های گذشته برای انتقال یک پیام از کبوترها در طبیعت استفاده میکردند که به آنها کبوترهای نامه رسان نیز گفته میشود. با گذشت زمان امکانات جدیدی به وجود آمدند که یکی از مهم ترین اختراعات در عرصه ارتباطات تلفن بود که توسط آقای بل اختراع شد و مردم توانستند به وسیله تماس تلفنی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند که امروزه هم همه از این وسیله در خانه و شرکت ها استفاده میکنند که به دو دسته تلفن همراه و تلفن ثابت تقسیم بندی میشود. این تلفن ها از معماری آنالوگ بهره میبرند که دارای ضعف های بسیاری هستند برای آنکه این ضعف ها برطرف شود امروزه نسل جدیدی از تلفن به نام شماره تلفن اینترنتی به وجود آمده است که در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا خصوصیات این خط تلفن و همچنین تاثیر آن بر کسب و کارها را برای شما علاقه مندان بیان کنیم.

خط تلفن اینترنتی

تلفن اینترنتی که با نام Voice over Internet Protocol (VoIP) نیز شناخته می شود، فناوری است که امکان انتقال صدا و ارتباطات چندرسانه ای را از طریق اینترنت فراهم می کند. در سال های اخیر، این فناوری به دلیل مقرون به صرفه بودن، تطبیق پذیری و مقیاس پذیری آن به طور فزاینده ای در دنیای تجارت محبوب شده است. این خط تلفن ها همان طور که اشاره کردیم برای راه اندازی به اینترنت نیاز دارند تا اطلاعات را از طریق اینترنت جابجا کنند و این عامل باعث میشود این خط تلفن نسبت به خط تلفن آنالوگ دارای امکانات بیشتری باشد و مشکلات مانند قطع و وصلی نداشته باشد چون اطلاعات در بستر اینترنت جابجا میشوند. در تلفن های آنالوگ بستر انتقال اطلاعات سیم های مسی مخابرات هستند که با توجه به آب و هوای مختلف در طول سال دچار مشکل میشوند و پاره شدن این سیم ها یکی از مهم ترین معایب این خط تلفن ها است.

تاثیر خط تلفن اینترنتی بر کسب و کار چیست؟

یکی از مهمترین مزایای شماره تلفن اینترنتی برای مشاغل، صرفه جویی در هزینه است. نصب و نگهداری سیستم های تلفن سنتی می تواند بسیار گران باشد، به ویژه برای شرکت های کوچک تا متوسط. در مقابل، تلفن اینترنتی به زیرساخت های بسیار کمتری نیاز دارد و اغلب بر اساس مدل مبتنی بر اشتراک فروخته می شود که می تواند بسیار ارزان تر باشد. یکی دیگر از مزایای تلفن اینترنتی افزایش تطبیق پذیری و کارایی است. سیستم‌ های VoIP اغلب دارای ویژگی‌هایی مانند ارسال تماس، پست صوتی، ضبط تماس و کنفرانس هستند که می‌توانند به راحتی در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات موجود شرکت ادغام شوند. این می تواند ارتباط بین کارکنان و همچنین بین یک شرکت و مشتریانش را تا حد زیادی بهبود بخشد. علاوه بر این، تلفن اینترنتی بسیار مقیاس پذیر است. با رشد یک شرکت، نیازهای ارتباطی آن نیز تغییر خواهد کرد.

با تلفن اینترنتی، افزودن یا حذف کاربران، تغییر الگوهای مسیریابی تماس و افزودن یا حذف خطوط تلفن در صورت نیاز آسان است. این امر آن را به یک راه حل مقرون به صرفه برای مشاغل در هر اندازه تبدیل می کند و می تواند با یک شرکت رشد کند. تلفن اینترنتی نیز تحرک بیشتری را ارائه می دهد. با استفاده از VoIP، کارمندان می توانند از هر جایی با اتصال به اینترنت تماس بگیرند و دریافت کنند، البته تا زمانی که یک دستگاه سازگار داشته باشند. این می تواند بهره وری را تا حد زیادی بهبود بخشد، زیرا کارمندان دیگر به میز خود گره نمی خورند و می توانند از خانه، در جاده یا سایر مکان های دور کار کنند.

علاوه بر این، تلفن اینترنتی نیز می تواند خدمات مشتریان را افزایش دهد. با ویژگی‌هایی مانند ارسال تماس و پست صوتی، مشتریان می‌توانند راحت‌تر به یک شرکت دسترسی پیدا کنند و تماس‌ها را می‌توان به سرعت به شخص مناسب هدایت کرد، حتی اگر مخاطب اصلی در دسترس نباشد. این می تواند منجر به افزایش رضایت و وفاداری مشتری شود. در نتیجه، تلفن اینترنتی در سال‌های اخیر به ابزار مهمی برای کسب‌وکارها تبدیل شده است.

با مقرون به صرفه بودن، تطبیق پذیری، مقیاس پذیری، تحرک و قابلیت های بهبود یافته خدمات مشتری، مزایای قابل توجهی را نسبت به سیستم های تلفن سنتی ارائه می دهد. چه یک شرکت کوچک باشد یا بزرگ، تلفن اینترنتی می تواند به بهبود ارتباطات، افزایش بهره وری و بهبود روابط با مشتری کمک کند. از دیگر مزایای شماره تلفن اینترنتی برای کسب و کار میتوان به امکانات سانترال اشاره کرد که میتوانیم با نصب این امکانات بر روی این خط تلفن ها خدماتی مانند صف تماس، سیستم گویا، جزئیات تماس، ضبط تماس، امکان تماس چند نفر به صورت همزمان متناسب با کانال های خریده شده شرکت و … فراهم کنیم که همه اینها باعث میشود مشتری هایی که با شرکت تماس حاصل میکنند کارهایشان به صورت ساده ای جلو رود که باعث رضایت و افزایش تعداد مشتری میشود و همچنین این خط تلفن کاربردهای ویژه ای دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

کاربرد های خط تلفن اینترنتی

  1. کیفیت صدای hd به شما ارایه میدهد در حالی که خط تلفن های آنالوگ کیفیت صدای پایینی دارند و این کیفیت صدای بهتر در خط تلفن اینترنتی موجب افزایش کیفیت تماس میشود.
  2. برای راه اندازی امکانات بیشتر به هیچ دستگاهی نیاز نداریم. امروزه بسیاری از شرکت ها و سازمان ها برای بهبود مکالمه ها نیاز دارند از سیستم voip برای مکالمه استفاده کنند که اگر بخواهیم این سیستم را با روش آنالوگ و کابل کشی انجام بدهیم باید از دستگاه gateway استفاده کنیم که هزینه نسبتا بالایی دارد ولی با استفاده از شماره تلفن اینترنتی میتوانیم بدون استفاده از سیستم آنالوگ و کابل کشی های طولانی و بدون هیچ دستگاهی این ارتباط را به شکل کاملا بهبود یافته برقرار کنیم که در هزینه های ما نیز بسیار صرفه جویی خواهد کرد.
  3. تعرفه خط تلفن اینترنتی با خط تلفن آنالوگ برابر است ولی امکانات خط تلفن اینترنتی بسیار بیشتر است.

جمع بندی

خط تلفن اینترنتی در مقایسه با خط تلفن آنالوگ دارای امکانات بیشتری است و از آن جایی که تعرفه هر دو خط برابر است پیشنهاد ما استفاده از شماره تلفن اینترنتی است شما میتوانید برای خرید آسان این خط تلفن ها با کارشناسان ما در الو ۰۲۱ در ارتباط باشید و متناسب با شغل خود بهترین خط تلفن اینترنتی را با امکانات مناسب از ما تهیه کنید.

شماره تلفن اینترنتی
۵/۵ ( ۱ امتیاز )