خط تلفن اینترنتی
16
اسفند

سیپ فون چیست؟

امروزه مردم برای اینکه اخبار و اتفاق های افتاده در سراسر جهان را به راحتی دریافت کنند از فضاهای مجازی استفاده میکنند و تلفن به عنوان یکی از مهم ترین وسیله های ارتباطی در میان مردم به شمار می رود. در زمان های قدیم بر خلاف زمان امروزی ارتباط برقرار کردن با خویشاوندان و فردی که از ما دور است بسیار سخت بود و اگر میخواستید یک پیغامی به کسی در شهر دیگری بدهید تلفنی وجود نداشت و باید به وسیله نامه و در زمان های قدیم کبوترهای نامه رسان این کار را برای شما انجام میدادند که برای ارسال و دریافت موفق یک پیام چندین روز و حتی ماه طول میکشید که مردم را خیلی اذیت میکرد. از وقتی تلفن توسط آقای بل اختراع شد همه توانستند به وسیله این وسیله ارتباطی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و این کار را خیلی راحت کرد که توسط خط تلفن آنالوگ انجام میشد و اطلاعات به وسیله سیم های مخابراتی رد و بدل میشدند. امروزه خط تلفن های جدیدی به وجود آمدند که به خط تلفن اینترنتی معروف هستند که انواع مختلفی دارند که از جمله آنها میتوان به سیپ فون اشاره کرد.

با ادامه مطلب با ما همراه باشید تا این تلفن های اینترنتی را برای شما به بهترین شکل ممکن توضیح دهیم.

خط تلفن اینترنتی با خط تلفن آنالوگ چه فرقی دارند؟

این دو خط تلفن دارای فناوری متفاوتی از هم هستند که در خط تلفن آنالوگ اطلاعات به وسیله سیم های مسی منتقل میشود که در آب و هوای مختلف این سیم ها دچار مشکل شده و قطع و وصل میشوند و مشکلاتی را برای همشهریان عزیز ایجاد میکنند ولی در مقابل در خط تلفن های اینترنتی انتقال اطلاعات به وسیله اینترنت انجام میشود و شما فقط برای راه اندازی این خط تلفن اینترنتی به یک اینترنت ثابت پرسرعت نیاز دارید تا خط تلفن خود را راه اندازی کنید و بهترین امکانات را دریافت کنید.

خط تلفن اینترنتی و خط تلفن آنالوگ هر دو هزینه اشتراک نسبتا برابری دارند ولی امکانات خط تلفن اینترنتی بسیار بیشتر از خط تلفن آنالوگ است و کیفیت صدا و قابلیت انتقال آن همراه خود به هر نقطه کشور از مزایای این خط تلفن است.

سیپ فون چیست؟

خط تلفن اینترنتی انواع مختلفی دارند که از جمله مهم ترین آنها میتوان به سیپ فون و سیپ ترانک اشاره کرد. سیپ فون تلفن اینترنتی است که لازم به ذکر است بدانید تلفن های مجازی به عنوان رقیب این خط تلفن شناخته شده است و شرکت هایی هستند که از مخابرات برای مثال هزار خط تلفن گرفته اند و شماره اول آنها بین ۰۰۰ تا ۹۹۹ متغیر است و هر کس هر کدام را بخواهد به اجاره داده میشوند و قابلیت انتقال دائمی ندارند و تماس های آنها فقط ورودی دارد و برای خروجی باید یک منشی باشد تا تماس ها را وصل کند. تلفن سیپ نوعی تلفن صوتی از طریق IP (VoIP) است که از استاندارد SIP برای برقراری ارتباط با سایر دستگاه های SIP برای برقراری و دریافت تماس های تلفنی از طریق اینترنت استفاده می کند. تلفن‌های SIP می‌توانند مبتنی بر سخت‌افزار، مبتنی بر نرم‌افزار یا دستگاه‌های موبایلی باشند که به‌طور خاص برای ارتباطات VoIP طراحی شده‌اند. آنها با تبدیل سیگنال های صوتی آنالوگ به بسته های دیجیتال و انتقال آنها از طریق اینترنت به گیرنده کار می کنند که سپس بسته های دیجیتال را دوباره به سیگنال های صوتی آنالوگ تبدیل می کند.

ویژگی های تلفن های سیپ فون

  1. تلفن‌های SIP را می‌توان از هر جایی با اتصال اینترنت استفاده کرد و به کارمندان اجازه می‌دهد از خانه یا در حال حرکت کار کنند.
  2. تلفن های SIP از اینترنت برای برقراری تماس استفاده می کنند و نیاز به خطوط تلفن گران قیمت را از بین می برند. این منجر به کاهش هزینه های کلی برای مشاغل و افراد می شود.
  3. تلفن های SIP را می توان به راحتی به عنوان نیازهای یک کسب و کار اضافه یا حذف کرد و آن را به یک راه حل انعطاف پذیر برای مشاغل در هر اندازه تبدیل می کند.
  4. تلفن‌های SIP طیف وسیعی از ویژگی‌های پیشرفته را ارائه می‌دهند، مانند انتقال تماس، پست صوتی و کنفرانس تماس، که معمولاً با سیستم‌های تلفن سنتی در دسترس نیستند.
  5. تلفن‌های SIP را می‌توان با برنامه‌های کاربردی دیگر، مانند نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ادغام کرد تا فرآیندهای تجاری را ساده‌تر کرده و کارایی را بهبود بخشد.

معایب سیپ فون

  • تلفن های SIP به پایداری و کیفیت اتصال اینترنت متکی هستند، بنابراین در صورت قطع شدن شبکه، سیستم تلفن نیز از کار می افتد.
  • اگر شبکه به درستی ایمن نباشد، تلفن های SIP می توانند در برابر تهدیدات امنیتی مانند هک و استراق سمع آسیب پذیر باشند.
  • به دلیل ماهیت ارتباطات مبتنی بر اینترنت، تلفن های SIP گاهی اوقات ممکن است با مشکلات پژواک و تأخیر مواجه شوند که می تواند بر کیفیت تماس تأثیر بگذارد.

تفاوت سیپ فون با سیپ ترانک

  1. از طرف دیگر، SIP Trunk نوعی اتصال است که با استفاده از SIP، یک تجارت را با اتصال مستقیم به شبکه تلفن عمومی سوئیچ شده (PSTN) فراهم می کند. ترانک های SIP جایگزین خطوط PSTN سنتی می شوند و به کسب و کارها این امکان را می دهند که با استفاده از سیستم PBX (مبادله شعبه خصوصی) موجود خود از طریق اینترنت، به جای خطوط تلفن سنتی، تماس های تلفنی برقرار و دریافت کنند.
  2. از تلفن های SIP برای برقراری و دریافت تماس های تلفنی استفاده می شود، در حالی که ترانک های SIP برای اتصال یک سیستم PBX به PSTN استفاده می شود.
  3. تلفن های SIP دارای طیف محدودی از عملکرد هستند، در حالی که صندوق های SIP طیف گسترده ای از ویژگی های پیشرفته، مانند مسیریابی تماس، ارسال تماس، و کنفرانس تماس را ارائه می دهند.
  4. تلفن های SIP معمولاً مقرون به صرفه تر از SIP Trunk هستند، زیرا نیازی به سرمایه گذاری در سیستم PBX ندارند.

جمع بندی

خط تلفن های اینترنتی که شامل سیپ فون و سیپ ترانک است در مقایسه با خط تلفن آنالوگ دارای ویژگی های بهتری است و ما پیشنهاد میکنیم در دفتر کار و شرکت خود از خط تلفن های اینترنتی استفاده کنید و همچنین شما میتوانید برای تهیه این خط تلفن ها به قیمت مناسب با کارشناسان ما در ارتباط باشید و بهترین خط تلفن مورد نظر را در کمترین مدت زمان از ما تهیه کنید.

خط تلفن اینترنتی
۵/۵ ( ۱ امتیاز )