13
خرداد

چرا تلفن اینترنتی من زنگ نمی خورد؟

تلفن اینترنتی از طریق نرم افزار روی موبایل یا لپ تاپ فابل استفاده است. نرم افزارهای ویپ شامل zoiper (نسخه اندروید، ios، ویندوز) نرم افزار الو۰۲۱ (نسخه اندروید) و gs wave است.

اگر صفحه موبایل خاموش باشد نرم افزار به سرور وصل نیست و تلفن اینترنتی زنگ نمیخورد. این مشکل مربوط به ساختار برنامه و اجازه هایی است که در اندروید گرفته می شود.

بعضی از نرم افزارها این امکان را دارند در بک گراند فعال باشند. بعضی ها اجازه ندارند فعال باشند. نسخه های پولی معمولا این اجازه را می گیرند. نرم افزارهایی که ایرانی هستند معمولا اندروید این اجازه را نمی دهد در بک گراند فعال باشند.

این مقاله سعی داریم در این مورد صحبت کنیم که چطور میتوانیم این مشکل را حل نماییم و توضیح دهیم چه نرم افزارهایی این مشکل را دارند و جایگزین این نرم افزارها کدام هستند.

تلفن اینترنتی چی هست؟

تلفن اینترنتی مشابه تلفن ثابت مخابراتی است. با این تفاوت که سیم کشی مخابرات ندارد. از طریق نرم افزار روی موبایل، لپ تاپ و یا از طریق دستگاه تلفن ویپ قابل استفاده است.

تلفن اینترنتی دو طرفه است. خدمات سانترال (تلفن گویا، دایورت، صف انتظار)  روی آن راه اندازی میشود. یکی از مزایای تلفن اینترنتی این است که شما میتوانید روی موبایل نصب کنید. تماس ورودی و خروجی را از طریق نرم افزار برقرار نمایید.

سیستم تلفن اینترنتی در دنیا شناخته شده است. نرم افزارهای مختلفی دارد که هرکدام نسخه های پولی و رایگان دارد. شرکت های مختلفی روی این موضوع کار کرده اند. شرکت های ایرانی نسخه های نرم افزاری خودشان را دارند.

نرم افزار الو۰۲۱ نرم افزار ایرانی است. امکان اتصال از روی qrکد و اتصال ساده را دارد. قابلیت انتقال تماس را دارد. چند اکانت است. نرم افزار زویپر نرم افزار معروف تلفن اینترنتی است. نرم افزار gs wave که مربوط به شرکت گرند استریم است.

12 1 - چرا تلفن اینترنتی من زنگ نمی خورد؟

اپلیکیشن های معروف تلفن اینترنتی

نرم افزارهای تلفن اینترنتی نرم افزارهای مختلفی هستند که شرکت های مختلف نرم افزارهای مختص به خود را دارند. شرکت الو۰۲۱ نرم افزار اندروید خودش را دارد.

شرکت دیگر زویپر است که نرم افزار زویپر را به صورت نسخه پولی و رایگان ارائه می دهد. برای دانلود نسخه رایگان آن میتوانید از طریق سایت my.ipvoip.ir اقدام نمایید.

نحوه نصب آن ساده است. شما یک سری اطلاعات را بایستی در پیکربندی آن بگذارید. این نرم افزار نسخه ۵ دارد که آخرین نسخه آن است. قابلیت اتصال روی اندروید، ios و ویندوز را دارد.

نرم افزار الو۰۲۱  نسخه ایرانی و فارسی شده است .قابلیت تماس ورودی و خروجی دارد. چند اکانت است. امکان انتقال تماس و ضبط مکالمات داخل خود نرم افزار است. امکان اتصال آسان به qrکد را دارد. متصل به پنل تیکت گذاری و رفع اشکال سایت الو۰۲۱ است.

نرم افزار gs wave برای شرکت گرند استریم است. شرکت گرند استریم تولیدکننده تلفن های ویپ است. همه امکانات نرم افزارهای دیگر را داراست. امکان برقراری تماس ورودی و خروجی، انتقال تماس را داراست.

ویژگی gs wave این است که در بک گراند فعال می ماند. وقتی صفحه موبایل خاموش است تماس ورودی وصل میشود.

مشکل اکثر اپلیکیشن های تلفن اینترنتی

یکی از ویژگی هایی که از نرم افزارهای تلفن اینترنتی انتظار می رود این است که همیشه در دسترس و به سرور وصل باشند.

یکی از مشکلاتی که این نرم افزارها دارند این است که زمانی که  صفحه گوشی تلفن همراه را خاموش میکنید و در جیب میگذارید زنگ نمیخورد. مشابه نرم افزارهایی مثل واتس اپ نیستند که تماس مستیقما وصل شود.

دلیل این امر این است که اجازه نامه فعال بودن برنامه در بک گراند به اینها داده نشده است. برای اینکه این اجازه بدهیم باید در تنظیمات اندروید گزینه اجازه نرم افزار در تمامی حالت ها را فعال نماییم.

مشکل اکثر نرم افزارهای تلفن اینترنتی این است که اتصال آنها ساده نیست و در همه حالت هایی که موبایل قرار دارد فعال نیستند.

نرم افزار معروف زویپر نسخه رایگان و پولی

یکی از ویژگی هایی که باعث شده  نرم افزار Zoiper  پرطرفدار باشد این است که شرکت سازنده ی این نرم افزار  نسخه های تحت  iOS، اندروید و حتی ویندوز را ارائه داده است. نرم افزار Zoiper ، از دو پروتکل SIP و IAX  پشتیبانی می کند. مانند سایر نرم افزارهای softphone روی سیستم عامل های مختلف قابل نصب است .

زویپر نسخه ۵ گزینه خوبی است. نسخه رایگان آن یک اکانت است. امکان برقراری تماس ورودی و خروجی را داراست. قابلیت انتقال تماس را ندارد. در نسخه پولی چند اکانت است. قابلیت دایورت را دارد. در بک گراند فعال می ماند.

1 - چرا تلفن اینترنتی من زنگ نمی خورد؟

نرم افزار الو۰۲۱ نسخه رایگان بدون محدودیت

نرم افزار الو۰۲۱ نسخه ایرانی و فارسی شده است. قابلیت تماس ورودی و خروجی را دارد. چند اکانت است. امکان انتقال تماس و ضبط مکالمات داخل خود نرم افزار است. امکان اتصال آسان به qrکد را دارد.

متصل به پنل تیکت گذاری و رفع اشکال سایت الو۰۲۱ است. نرم افزار الو ۰۲۱ نسخه رایگان آن قابلیت دایورت را دارد. به نرم افزار الو۰۲۱ باید اجازه به دسترسی های مختلف داده شود. گزینه appear on top به آن اجازه داده شود اگر اجازه داده شود در بک گراند فعال می ماند.

34 - چرا تلفن اینترنتی من زنگ نمی خورد؟

نرم افزار gswave نسخه رایگان

نرم افزار Grandstream Wave یک ابزار ارتباطی قدرتمند و همه کاره است. برای مشاغل در هر اندازه ای طراحی شده است. این نرم افزار به کاربران این امکان را می دهد که با استفاده از دسکتاپ یا موبایل خود تماس بگیرند که هر دستگاهی را به یک تلفن IP کاملاً کاربردی تبدیل کنند.

نرم افزار Grandstream Wave یا  GS wave نرم افزار شرکت گرند استریم است. این شرکت نرم افزار را به صورت رایگان قرار داده است. نسخه اندروید، ios و ویندوز را دارد. این نرم افزار برخلاف نرم افزارهای ویپ زمانی که صفحه موبایل خاموش باشد تماس ورودی وصل می شود.

گرند استریم
۵/۵ ( ۱ امتیاز )