گرند استریم
17
خرداد

معرفی تلفن های گرند استریم و اپلیکیشن gswave

تلفن آی پی (Phone Internet Protocol) دیتا یا اطلاعات را در بستر اینترنت یا شبکه انتقال می دهد.

وظیفه اصلی تلفن هایIP  تبدیل امواج آنالوگ به دیجیتال در مبدا و تبدیل آن از دیجیتال به آنالوگ در مقصد می باشد.

تلفن های گرند استریم (GRANDSTREAM)

تلفن ip گرند استریم مجموعه ای از ip phone های متنوع می باشد که توسط برند امریکایی grandstream در چین تولید می گردد. این تلفن ها از پروتکل SIP پشتیبانی می کنند و همگی دارای دو پورت شبکه هستند.
برخی از ویژگی های تلفن های ip گرند استریم به شرح ذیل است:

  1. از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
  2. تنوع بسیار بالایی دارند.
  3. از نظر قیمت در رده برندهای متوسط بازار قرار می گیرد. تلفن های ip گوناگون Grandstream در رده های کارمندی (یک خط)، کارشناسی (دو خط)، مدیریتی (بیش از ۳ داخلی با کلیدهای قابل برنامه ریزی) تقسیم بندی می شوند.
  4. امنیت ارتباط های اینترنتی را افزایش می دهد.
  5. بدون نیاز به هزینه می توان از کنفرانس های ویدیویی با ظرفیت بالا استفاده کرد.
  6. قابلیت استفاده از نرم ‌افزار wave بر روی انواع کامپیوترهای شخصی و موبایل ها.
  7. این ویپ فون ها می توانند به طور همزمان از ۲، ۴ و ۸ اتاق کنفرانس به طور همزمان پشتیبانی کنند.

تلفن گرند استریم مدل GXP1610

GXP1610 یک تلفن ساده تحت شبکه با یک اکانت SIP و سازگار با استریسک است.  GXP1610 دارای جک هدست RJ9 است . صفحه نمایش این گوشی ۱۳۲ در ۴۸ همراه با ۳ کلید قابل برنامه ریزی در زیر آن می باشد .

از دیگر ویژگی های این IP PHONE می توان به پشتیبانی از کنفرانس ۳ طرفه اشاره کرد .

از ویژگی های امنیتی Grandstream GXP1610 می توان به به SRTP و TLS اشاره نمود .

تلفن گرند استریم مدل GXP1615

IP Phone مدل GXP1615 یک ip phone تک خط کارشناسی با کیفیت HD است که تنها تفاوت آن ها با مدل GXP1610 پشتیبانی از PoE می باشد.

صفحه نمایش این تلفن ۴۸ در ۱۳۲ پیکسل می باشد و پشتیبانی از هدست و ۳ کلید نرم افزاری از ویژگی های این تلفن می باشد.

تلفن گرند استریم مدل  GXP1625

IP Phone مدل GXP1625 یک ip phone دو خطه کارشناسی پیشرفته با کیفیت HD است.

مناسب برای سازمان های کوچک و متوسط، مجهز به LCD با نور پس زمینه، در اندازه ۱۳۲ در ۴۸ نمایشگری با وضوح مناسب ارائه می نماید.

تنها تفاوت آن با تلفن گرند استریم مدل GXP1620، پشتیبانی از PoE می باشد. این تلفن، دارای ۲ خط یا دو عدد SIP Account، تعداد ۳ عدد کلید XML قابل برنامه ریزی و قابلیت برقراری کنفرانس سه طرفه می باشد. دارای دو پورت شبکه ۱۰/۱۰۰ است و  از POE پشتیبانی می کند.  IP Phone  دو خطه GXP1625 با پشتیبانی از دو خط یا دو اکانت SIP، از دو مکالمه همزمان پشتیبانی می کند و نمایشگرهایی مجهز به LED دورنگ این تلفن ویپ، وضعیت هر دو خط را نمایش می دهند. کیفیت صدای عالی HD، اسپیکر دو طرفه، حذف اکوی acoustic، صدای زنگ قابل تغییر و سرویسهای اتوماتیک در کنار کیفیت مناسب و ظاهری مدرن و بادوام، از امکانات برجسته این IP Phone است.

همانطور که همه سری های تلفن آی پی شرکت گرند استریم از تکنولوژی رمزگذاری امنیتی از طریق SRTP و TLS بهره می برند گوشی آی پی Grandstream GXP1625 گرند استریم نیز از این فناوری برای ارائه امنیت بالا استفاده می کند.

تلفن گرند استریم مدل  GXP1628

آی پی فون گرند استریم GXP1628 ، تلفنی کارشناسی، مناسب برای سازمان های کوچک و متوسط، مجهز به LCD  با نور پس زمینه و نمایشگری با وضوح عالی در اندازه ۱۳۲ * ۴۸ می‌باشد.

IP Phone مدل GXP1628 یک IP Phone دو خطه کارشناسی پیشرفته با کیفیت HD است که علاوه بر پشتبیانی از  PoE، پشتیانی از پورت گیگابیت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ ،دارای ۸ عدد کلید BLF نیز بوده و دارای  ۲ خط یا دو عدد SIP Account، تعداد ۳ عدد کلید XML قابل برنامه ریزی و قابلیت برقراری کنفرانس سه طرفه نیز می‌باشد.

از دیگر ویژگی های فیزیکی این تلفن تحت شبکه می توان به وجود جک هدست RJ9 و از ویژگی های نرم افزاری پشتیبانی از پروتکل های امنیتی SRTP و TLS می توان اشاره کرد .

اپلیکیشن های مشابه تلفن اینترنتی

نرم افزار الو۰۲۱

نرم افزار ویپ برای اندروید به نام سافت فون الو۰۲۱ مناسب برای استفاده از سیستم ویپ و برای تمام نسخه های اندروید ساخته شده و امکان اتصال با سیستم تیکتینگ الو۰۲۱ را نیز دارد.

سافت فون الو۰۲۱ باقابلیت QRCODE امکان اتصال آسان را فراهم آورده است همچنین سافت فون الو۰۲۱ قابلیت اتصال چند کلاینت سیپ را نیز دارد. قابلیت اتصال بر نرم افزارهای معمول ویپ از جمله آستریسک ، FreePBX ، الستیکس elastix در سافت فون الو۰۲۱ وجود دارد.

 اپلیکیشن gswave  (grandstream wave)

نرم افزار Grandstream Wave یا GS wave، یک نرم افزار تلفنی تحت شبکه میباشد که توسط شرکت گرند استریم به شکل کاملا رایگان در اختیار کاربران تلفن های هوشمند و تبلت در دو نسخه اندروید و IOS قرار گرفته است و همچنین برای مرورگرهای Chrome و Firefox نیز در دسترس میباشد.

با برقراری تماس های داخلی روی موبایل و تبلت می توان در زمان عدم حضور فیزیکی در محل کار هم بدون پرداخت هزینه پاسخگوی تماس های مشتریان باشید و یا با شماره محل کار خود با آن ها تماس بگیرید.

گرند استریم این softphone رایگان را پس از تولید تلفن های Ip و مرکز تلفن های تحت شبکه در اختیار مشتریان خود قرار داده تا در شبکه تلفنی خود از تلفن نرم افزاری همین برند استفاده نمایند.

امکانات نرم افزار    Grandstream Wave   

  • پشتیبانی از ۶ داخلی سیپ
  • فشرده سازی پکت های صوتی
  • امکان برقراری کنفرانس صوتی ۶ نفره
  • امکان تعریف ۲۴ کلید BLF
  • تماس تصویری دو طرفه
  • پشتیبانی از کدک ها متنوع VoIP
  • امنیت بالا
  • امکانات رایج مرکز تلفن ، همچون هلد ، ترنسفر ، انتقال ، Call Waiting ، server redundancy و……
  • اسپیکر فون و قابلیت انتقال مکالمه روی هدست بلوتوث و هدست معمولی
  • صدای HD
  • امکان چت
  • پشتیبانی از بلوتوث، USB و سایر هدست ها

راه اندازی نرم افزار   gswave

در مرحله اول وارد Setting  یا تنظیمات شده و سپس بر روی گزینه­ Account Setting کلیک نمایید.

گرند استریم

سپس در قسمت بالا سمت راست صفحه گزینه “+” را انتخاب کنید که Account SIP خود را بسازید.

گرند استریم

قسمت SIP Account را انتخاب کنید.

گرند استریم

در این مرحله ابتدا گزینه “Active Account” را فعال نموده و سپس اطلاعات کاربری و تنظیمات Extension خود را وارد کنید.

گرند استریم

در قسمت Account name و SIP User ID شماره کاربر را وارد کنید و در قسمت SIP Server  سرور  و در قسمت Password رمز عبور خود را وارد نمایید.

وقتی سبز شد یعنی رجیستر شده است.

گرند استریم
۵/۵ ( ۱ امتیاز )